Hårtips

Tänkte tipsa om några produkter som jag använder till mitt hår.
För några år sedan så var mitt hår nästan ner till rumpan, lång och tjockt sen upptäckte jag plattången och alla dessa färgningar. Jag gick i från platina blond till svart varannan månad och det mådde inte direkt mitt hår så bra av, så det gick av och blev sjukt slitet. Sen så har jag alltid varit rädd för att gå till frisören så jag har klippt mitt hår själv i ganska många år och då har jag klippt upp det ganska rejält så det har blivit sjukt tunt .
Nu har jag ju en barndomsvän som är sjukt duktig på att klippa och det är den enda frisören jag går till.
Jag vill ha långt och tjockt hår och slippa allt löshår som jag hållt på med i ett antal år, så har blivit jättenoga med mitt hår . Och här är några produkter som jag använder..
1. Hårkontroll är ett kosttillskott komponerat för att ge hud,hår och naglar bästa möjliga näring i form av vitaminer och massa annat som hår,hud och naglar behöver. Det är tabletter för 2 månader och man ska ta 2 gånger om dagen, jag har redan använt en hel ask och tycker att dom fungerar supe bra. Mitt hår har verkligen växt av dom!
2. Jag använder L'oréal produkterna och är jättenöjd med dom! Lägger in en hårinpackning ungefär var tredje dag också. Lanza produkterna är också en favorit!
3. Jag använder alltid värmeskydd innan jag fönar eller plattar håret, på sommaren kan det vara bra att använda värmeskydd även mot solen, då den faktiskt också sliter på håret. Det märket jag använder nu heter scandinavian formula, ingen aning om den är bra med tanken på att jag köpte den igår.
4. Ricinoljan har länge varit ett allmänt använt laxermedel, men nu på dom senaste håret så har folk börjat använda den till håret. Då oljan ska göra så att håret växer sjuuukt mycket snabbare genom att man masserar in oljan i hårbotten och då stimulerar du den och ditt hår växer snabbare. Oljan ska vara i året minst en halv timme och detta bör göras 3-4 gånger i veckan. Många använder den till bryn och fransar också.. Denna produkt har blivit super populär och det är många som lägger ut för och efter bilder med oljan, en grym förändring. Jag köpte min olja för kanske ett år sen och har inte använt den så mycket, men tänkte ta tag i det nu!
5. Jag lägger alltid i en olja i mina toppar på håret efter att jag har plattat det, den oljan jag använder hjälper mot torrt och slitet hår och kommer från L'oréal. Den bästa oljan jag har använt! Man kan använda den på torrt och handukstorkat hår och det blir så sjukt stor skillnad med den !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0