Time to get in shape!

Min lunch har bestått utav sallader, jag har bytt ut colan till loka eller vatten. Äter jag något annat i stil med pasta ris osv så minskar jag på pastan dvs kolhydraterna och tar lite mer utav de andra och sallad till. På morgonen består min frukost utav grönt te då de främjar fettförbränning och minskar sötsug, sen äter jag en skål med musli eller någon smörgås med mycket sallad. Frukosten är jätteviktig för mig då jag har lågt blodsocker och behöver verkligen en rejäl frukost. Sen äter jag någon frukt i mellan åt på dagarna, då man helst ska äta sex gånger per dag fast med mindre portioner och inte vad som helst, en frukt är jättebra att lägga till. Sen ska jag börja pw och göra lite lättare övningar hemma, när det finns tid som sagt. Dock så springer jag väldigt mycket på jobbet och rör på mig hela tiden, så är redan rätt trött när jag kommer hem. Använder mina "rumpskor" på jobbet också haha. Är ett par skor som är gjorda på ett speciellt sätt, så att man tränar lår och rumpa när man går långt osv för er som inte vet. Sen har jag ju mina "Grace" tabletter hemma som jag funderar på att börja använda.. de ska ju vara riktigt bra. Några tips till er där ute som vill gå ner i vikt:
-Tugga maten ordentligt innan du sväljer!
- Drick mycket vatten ! Det ökar din mättnadskänsla och oftast när du tror att du är hungrig så är kroppen ute efter vätska.
- Lägg ner dom snabba kolhydraterna..så som vittbröd och godis, sånt som innehåller socker.
- Höj proteinintaget, du blir dels mättare av protein och du bevarar även muskler bättre.
Glöm inte att vila – Antagligen ett av de mest förbisedda viktminskningtipsen. Kroppen behöver vila om du vill gå ner i vikt, sikta på minst sju timmar per natt

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0