träning

Jag har aldrig varit ett träningsfreak. Gymmade oseriöst när jag gick i skolan och började springa på kvällarna till och från hela tiden. Började äta nyttigt till och från och lovade mig själv att ta tag i träningen, men det hände aldrig. De flesta tjejer ställer så höga krav på sig själva, nyårslöftet brukar vara att börja gymma och sen blir man besviken på sig själv om man inte uppnår sitt löfte. Därför ställde jag ett nyårslöfte så som att börja bry mig om mig själv mer och göra saker som får mig att må bra. Jag äter skräpmat och gottar till det väldigt ofta, och jag mår bra. Däremot så har jag jättelätt för att få diabetes, just för att det ligger i släkten. Min farfar hade diabetes och pappa har det, så jag kan inte stoppa i mig vad som helst hela tiden. Sen har jag super dålig rygg, då jag är väldigt lång och går/sitter fel hela tiden så har jag super lätt för att få ryggskott,vilket jag haft flera gånger. Sen var jag med om en ridolycka i skolan för typ två år sen. Flög av en häst och landa på ryggen, fick inre blödningar i hela ryggen och rumpan och om jag inte hade haft säkerhetsväst hade jag garanerat suttit i rullstol idag. Min kiropraktor tjatar alltid på mig om att jag måste börja träna ryggen, för annars kommer ja knappt kunna sätta på mig en strumpa när jag är 40 år. Så för min hälsa ska jag ta tag i träningen & minska på godiset! Jag tänker däremot inte köpa något gymkort, då jag inte vet hur det blir med jobb osv. Men jag tänkte börja med promenader och lättare övningar hemma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0